Wij brengen bij een niet nagekomen afspraak de kosten in rekening. Deze kosten vallen niet onder de dekking van je (aanvullende) zorgverzekering en moet je dus zelf betalen. Helaas worden wij ook met deze problemen geconfronteerd. Het komt geregeld voor dat patiënten niet, of veel te laat, op hun afspraak verschijnen. Dat is heel vervelend, er staat namelijk een team klaar, die in die tijd geen zorg kan verlenen. Dit is kostbare tijd die we graag aan iemand anders hadden willen besteden.
Verantwoordelijkheid van jou als patiënt
Het is de verantwoordelijkheid van jou als patiënt om een afspraak goed te noteren, deze op te volgen of minimaal 1 werkdag van tevoren te verplaatsen. Uw afspraken kunt u terug vinden in de Medgemak app of op mijngezondheid.net.
Kosteloos verplaatsen kan op werkdagen minimaal 24 uur vooraf
Heb je een afspraak, maar kun je niet komen? Laat het ons uiterlijk één werkdag van te voren weten. Wij hebben dan namelijk voldoende tijd om de vrijgekomen tijd aan een andere patiënt te plannen. Bij voorkeur doe je dit per mail naar info@odedokter.nl of bericht via mijngezondheid.net of de medgemak app. Zeg je niet op tijd af dan kunnen we kosten in rekening brengen. Dit tarief is € 15 voor een consult, € 30 voor een dubbelconsult en € 50 voor een bijzonder consult, zoals een chirurgische ingreep, longfunctietest of hartfilmpje. Is de tijd vooraf korter? Neem dan toch contact op. We kijken graag met je mee naar een oplossing en zullen indien mogelijk meewerken aan je wensen.
Ben je acuut ziek geworden of is er een andere calamiteit waardoor je niet op de afspraak kan komen?
Bel dan z.s.m., toch uiterlijk vroeg in de ochtend op de dag zelf, om dit door te geven.
Natuurlijk gaan wij er van uit dat je niet opzettelijk niet komt opdagen. Toch kunnen, ongeacht de reden de kosten in rekening worden gebracht. Een praktijk mag als maximum de kosten van de voorgenomen behandeling in rekening brengen. Bij onze praktijk beslist de behandelaar per geval of er al dan niet een rekening wordt gestuurd. Deze aanpak is vastgelegd in de huisregels van onze praktijk.
Voor een fijne samenwerking …
Maak je een afspraak voor een controle of een behandeling bij onze praktijk?
- Noteer de afspraak direct in je agenda;
- Maak gebruik van mijngezondheid.net of de Medgemak app, hier in kun je je afspraken vinden en herinneringen instellen.
- Weet je de datum of het tijdstip niet helemaal zeker meer?
- Bij twijfel, neem altijd contact op. Immers, voorkomen is voor alle betrokkenen beter dan een ‘no-show’;
- Zorg dat je 5 minuten voor aanvang aanwezig bent op je afspraak en meld jezelf aan bij de receptie.